Archiwa tagu: Google

Google: Nie odbanujemy twojej strony. Bo nie!

przez | 27 czerwca 2015

Od dłuższego czasu usiłuję odbanować pewną domenę w wyszukiwarce Google. Wszystkie wysiłki idą jednak jak krew w piach, ponieważ Google po każdym wniosku o ponowne rozpatrzenie strony zwraca w kółko jeden i ten sam komunikat: witryna jest niezgodna ze wskazówkami jakości Google.

Co to oznacza? Ano tyle, że dla tej strony w indeksie Google nie ma miejsca. I choćby webmaster wylał z siebie siódme poty i wyzionął ducha, gryząc klawiaturę, strona ani razu nie pojawi się w wynikach wyszukiwania, nawet na szarym końcu.

Najlepsze jednak jest to, że Google informuje o “działaniach ręcznych”, ani słowem nie wspominając, co dokładnie było … Czytaj więcej “Google: Nie odbanujemy twojej strony. Bo nie!”

Katalogi i “katalogi”, wartościowe i “wartościowe”

przez | 19 lutego 2015

W ostatnich dniach postanowiłem popracować nieco nad pozycjonowaniem swoich stron internetowych. Pozycjonowanie polega głównie na zdobywaniu linków z innych stron, między innymi katalogów, zainwestowałem więc trochę kasy w SeoLight’a i rozpocząłem katalogowanie.

Oczywiście, w bazie programu są katalogi i bardziej, i mniej wartościowe. Bywa tak, że wpisy w tych bardziej wartościowych z wysokim PR-em i dużym site są darmowe, a wpisy w mniej wartych – płatne.

Rozwalił mnie jednak jeden fakt – istnienie całych sieci katalogów bez PageRanku i z małą ilością zaindeksowanych podstron (czyli olewane przez roboty Google’a), w których wpis można dodać jedynie za opłatą. Nie ma opcji … Czytaj więcej “Katalogi i “katalogi”, wartościowe i “wartościowe””

Ciekawa inicjatywa Google i kolejne kilka przemyśleń

przez | 21 listopada 2014

Portal Dobre Programy opublikował właśnie newsa dotyczącego ciekawej inicjatywy “Boga Internetu”, czyli Google. W skrócie, pomysł internetowego giganta polega na tym, że użytkownicy zirytowani wyświetlanymi przez Google AdSense reklamami mogliby je wyłączyć, wpłacając na rzecz twórców stron internetowych jakąś skromną sumkę pieniędzy między 1 a 3 dolary. Po tym, zamiast reklamy, wyświetlane byłoby podziękowanie za wsparcie danej strony.

Pomysł spotkał się z mieszanymi reakcjami, część użytkowników popiera ideę, część z kolei narzeka, że reklama zamiast po prostu zniknąć będzie zastąpiona czymś innym, co równie jak ona będzie szpeciło stronę. No, do tego jeszcze kwestia pod tytułem żeby rozwiązanie u użytkownika … Czytaj więcej “Ciekawa inicjatywa Google i kolejne kilka przemyśleń”

Historia z morałem. Kilka słów o tym, czym się może skończyć przywłaszczenie sobie cudzego wizerunku

przez | 7 listopada 2014

Historia, która pokazuje, że nie warto przywłaszczać sobie cudzego wizerunku.

Zarządzam na Facebooku kilkoma grupami z gatunku “weźcie mnie wszyscy dodajcie do znajomych, żeby mogło urosnąć moje ego <orgazm><orgazm><orgazm>”. Codziennie muszę blokować po kilkanaście-kilkadziesiąt fałszywych kont. Zwykle fejka udaje się wykryć przy pomocy małego śledztwa z użyciem Google Images, czasami jednak fejkowatość wychodzi dopiero po jakimś czasie.

Czasami udaje mi się znaleźć kontakt do widniejącej na zdjęciu osoby, której fejk raczył radośnie i z premedytacją “ukraść twarz”. W takich przypadkach ZAWSZE wysyłam stosowną wiadomość do właściciela zdjęcia, wraz z linkiem do fałszywego profilu.

I tym oto sposobem narobiłem jednemu fejkowi … Czytaj więcej “Historia z morałem. Kilka słów o tym, czym się może skończyć przywłaszczenie sobie cudzego wizerunku”